در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی

در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی

اگر بخواهیم میزان هدر رفتن انرژی را در در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی بسنجیم باید بگوئیم که بسیار کمتر از پنجره های معمولی اند اما مقاومت این گونه از در و پنجره ها در مقایسه با upvc دو جداره بسیار پائین تر می باشد.استفاده از یراق آلات متفاوت باعث تفاوت در عملکرد این نوع در و پنجره می شود.

اگر بخواهیم میزان هدر رفتن انرژی را در در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی بسنجیم باید بگوئیم که بسیار کمتر از پنجره های معمولی اند اما مقاومت این گونه از در و پنجره ها در مقایسه با upvc دو جداره بسیار پائین تر می باشد.استفاده از یراق آلات متفاوت باعث تفاوت در عملکرد این نوع در و پنجره می شود.

از تفاوت های اصلی درب و پنجره های دوجداره upvc با آلومینیومی می توان مقاومت در برابر پوسیدگی و تغییر رنگ, زیبایی, عایق بودن و مقاومت در برابر آتش سوزی و اشتعال را نام برد. همان طور که اشاره شد آلومینیوم حرارت را از خود عبور داده و رسانای گرماست و باعث اتلاف انرژی می گردد. برای حل این مشکل تولید کنندگان درب و پنجره دوجداره آلومینیومی ماده ای به نام ترمال بریک به فریم پنجره های خود اضافه کردند که این ماده میزان عایق بودن درب و پنجره دوجداره آلومینیومی را افزایش داده ولی فریم پنجره یکپارچگی خود را از دست می دهد . https://upvc.pro/در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی به مرور زمان کدرشده و زیبایی خود را از دست می دهند. در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی ترمال بریک نیز به طور کلی از درب و پنجره های دوجداره یوپی وی سی زیبایی کمتری دارد و به دلیل عدم اجرای خم و دیگر اشکال به دلیل مشکلات فنی یا هزینه بسیار بالا، در طراحی و زیبایی نمای ساختمان نمی توان بر روی آن حساب کرد .
در گذشته تصور می شد در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی دوستدار محیط زیست می باشند و در مقابل upvc ماده ای ارزان تراست. در حالی که برای ساخت درب وپنجره های آلومینیوم از مواد شیمیایی سمی زیادی استفاده می شد که از طرف سازمان بهداشت کشورمان همه این مواد سرطان زا و سمی معرفی شدند, در نتیجه upvc که ماده ای مقاوم و پایدار است جایگزین این نوع پنجره ها شد. مواد تشکیل دهنده درب و پنجره دوجداره upvc کاملا بهداشتی و قابل بازیافت بوده و به محیط زیست هیچ گونه آسیبی وارد نمی کند.


پنجره آلمینیومی ترمال بریک

مشخصات فنی در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی  بدین شرح می باشد:
• قابلیت باز شدن پنجره در یک یا دو جهت TURN و TILT
• کیفیت مناسب هوابندی و آب بندی با استفاده از نوارهای هوابندی و لاستیک EPDM و یا سیلیکون
• استفاده از سیستم پروفیل های سبک و یا سنگین جهت ابعاد متفاوت
• امکان ساخت در دو نوع سری ۵۰ و ۷۰ با ضخامت پروفیل ۵۰ و ۷۰ میلیمتر در سیستم گرمابند
یراق آلات مورد استفاده در در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی در نحوه عملکرد و نوع پنجره نقش اساسی را ایفا می کند، برای مثال در پنجره های دوحالته و هچنین در نوع فولکس واگنی از یراق آلات پیچیده با کارایی خاص استفاده شده است که برای نصب, تعویض, تعمیر و یا رگلاژ نیاز به تخصص کارشناسان دارد. عملکرد روان یراق آلات روتو را میتوان به وسیله حرکت دستگیره ارزیابی کرد. گشتاور قفل شدن و باز شدن دستگیره پنجره براساس استاندارد نرمال صنعتی آلمان با مقدار حداکثر ۱۰ نیوتن بر متر تعیین شده است. یراق دو حالت بازشوی پنجره دو جداره ROTO برای امکان رگلاژ دوبعدی و سه بعدی طراحی شد ه اند. رگلاژ نادرست توسط افراد معمولی و غیر متخصص یراق آلات روتو ROTO میتواند باعث شود پنجره دیگر عملکرد مطلوب اولیه را نداشته باشد و دچار مشکل شود. بحث ایمنی و ضدسرقت بودن در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. یراق آلات روتو ROTO مورد استفاده در  در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی در به گونه ای طراحی شده اند که ورود افراد از بیرون به داخل را غیرممکن می سازد, این امر به وسیله طراحی و هندسه های خاص در مکانیزم یراق آلات روتو صورت پذیرفته است . https://upvc.pro/
پنجره دوجداره ترمال بریک

 

تفاوت پنجره دو سه جداره یو پی وی سی با آلومینیوم
امروزه رواج استفاده از درب و پنجره های دوجداره باعث شده است که مصرف کنندگان محترم در زمان انتخاب بین دو ماده رایج بازار یعنی پروفیل های یو پی وی سی و آلومینیوم دچار مشکل و سر درگمی شوند. برای انتخاب صحیح و درست باید از تفاوت های بین این دو پروفیل آگاه باشید, طبق تحقیقات انجام شده تفاوت اصلی پنجره دوجداره یو پی وی سی با آلومینیوم موارد ذیل می باشد :
۱- عایق بودن
مهم ترین تفاوت پنجره دو سه جداره یو پی وی سی با آلومینیومی را می توان عایق نبودن آلومینیوم و اتلاف انرژی در آن را نام برد, اما درب پنجره upvc دو جداره از تبادل انرژی جلوگیری می کند و عایق ۱۰۰% می باشد. امکان ساخت درب و پنجره از پروفیلهای چند حفره ای یکی از خصوصیات ویژه پنجره های دو جداره یو پی وی سی محسوب می شود که این حفره ها عایق بودن درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی را تقویت می نماید.
مزایای استفاده از سیستم های در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی
امکان صرفه جویی در انرژی با سیستم های ترمال بریک در در و پنجره دو سه جداره آلومینیومی 
امکان تنوع در انتخاب رنگ در انواع کدهای رال و آنادایز با امکان تولید پروفیل های دورنگ در سیستم های ترمال بریک
تنوع در سیستم های لولایی و کشویی و امکان انتخاب مناسب با شرایط
استفاده از نوارهای اب بندی و هوابندی مناسب از جنس ای پی دی ام
وزن کم و عدم استفاده از میلگرد  https://upvc.pro/
تنوع رنگی نا محدود،استاتیک،دکورال و آنادایز

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...